A Travellerspoint blog

Kumm tühi, nali läbi, stepsel välja

overcast 22 °C
View Ladina-Ameeria on jakokruuse's travel map.

Tere mu väike lontiskõrvadega, kongus ninaga, kõverate jalgadega ja mustade ning kottis silmaalustega sõber. Mis täristad? Ah et varud Jaanipäevaks sardelle, Rakvere kanasashlõkki, Bocki õlut, Laua viina, aspiriini ja Alkaseltserit? Mõistlik mõte. Loll aga see-eest ettenägelik, midagi pole öelda. Jõudu sulle!

Viimased päevad on võimust võtnud väga mõnus ärevus. Kojuminemise pärast muidugi. Umbes samasugune, kui enne reisi. Hästi imelik tunne on. Et juba päeva-kahe pärast ei peagi ma enam oma kotti kokku-lahti pakkima, otsima mingit elamist omale, tsekkama bussipileteid, vaidlema taksistidega jne jne. See on juba nii koduseks saanud. Loomulikult on mul olemas detailne plaan, et mida ma kõike kohe Eestisse jõudes teha tahan jne - a la sea pekki ja silku süüa ;-) A kunagi ei lähe tegelt nii. Jah, ootusärevus on tõesti suureks paisunud.

Tulin internetti, et oma veeb tsekk inn ära teha, kuid kahjuks teatab mulle Spanairi koduleht, et minusuguse nimega sellile ja buking numbrile vastust ei leita. Seepärast mõtlesin, et panen siis veel mõned read paberile. Viimast korda, luban. Või noh, kuid viitsin millaski, siis ehk kirjutan oma muinasjutule ka mingi kokkuvõtte moodi lõpu või nii. Eks näe, et kas ja millal ma viitsin. Aga jah, tõepoolest, olen teel koju. Aitab küll ringi tuuseldamisest vahelduseks. Varsti juba näen sind Tallinna tänavatel ringi töllerdamas.

Mnjah, tore lugu ikka küll selle tsekk inniga. Tegelt pole hullu. Mul nimelt on päris mitme vahemaandumisega väga peenelt komplekteeritud lend. Juba homme hommikul kl 10 peaks LAN toimetama mind Guayaquili kaudu kolmapäeva hommikuks Madriidi. Sellele lennule on mul juba boordin pääss olemas, nii, et Euroopasse peaks välja jõudma kenasti. Sealt on aga juba koju pudeliga visata, eks midagi ikka välja mõtleb. Madriidis on mul ka ca 1,5 tundi lendude vahel. Arvestades latiino värki ja suht pikka lendu, siis üleliia tõenäoline just ka minu Spanairi lennule jõudmine ei tundu. Seepärast siis tahtsingi eelnevalt juba ennast sisse tsekkida aga näe ei õnnestunud. No et nad teaksid, et ma ikka tulemas olen. Need lollakad ju juba tund enne lendu panevad geidi kinni ja peale ei lase enam.

Passisin seal Mancoras, rannas vist mingi 4-5 päeva. Reede õhtul võtsin ööbussi tagasi Limasse (Tepsa, 90 SOLi, 18 h). Kusjuures esmakordselt sisaldus sõidus mitte lihtsal õhtusöök bussis (suht sama jamps mis lennukites) vaid viidi lausa restorani sööma. Anti kala ja riisi. Kala sõin ära (nämma oli), riisi jätsin murjamitele. Ega ma seal Mancoras midagi teha enam ei viitsinud. Mõtlesin veel tiba surfata, kuid laineid polnud absoluutselt. No Ülemiste järvel on ka suuremad lained, kui seal praegu oli. Kohtasin seal ka 4 naabrit - Sommi siis. Jaurasime ja lällutasime nendega seal vaikselt ja vaatasime vutti. Aga aeg lendas kiirelt.

Limasse tagasi jõudsin laupäeval. Laupäevane päev läks suuresti meenete ostmisele. Tarvis ju midagi ka koju tassida (erineva heledus- ja kangusastmega pulbrid peamiselt). Õhtul otsustasime Kiidosega aga vutti vaatama minna. Nimelt oli Peruu nädalaga häbist üle saanud (Mehhiko - Peruu 4:0) ja laamad olid juba jälle härga täis ning lubasid Kolumbialastest Inca Kolat ja Cevichet teha. Vastav linnaosa muidugi jummala umbes, liikuma ei saa jne. Lõpuks suutsime mingi ullikese taksisti ikka orki tõmmata. Küll sell hädaldas, kui aru sai, mis konksu ta alla oli neelanud. Ainult seisime ummikutes. Aga imekombel õnnestus kohale jõuda ja ka isegi piletid sebida. Hind oli muidugi kerge üllatus - 60 SOLi, kusjuures oli ka 100 SOLiga. Räme kirves. Aru ma ei saa, kuidas need alpaakad on nõus sellist hinda maksma.

Kui 5-10 pärast mängu algust statale lõpuks jõudsime, juhtis Kolumbia juba laamade vastu 1:0 :-D Juhhuuuu. Algus oli küll väga nutune, kuid teine poolaeg muutus üsna tuliseks ja ilusaks. Lõppes mäng ilma kaklusteta ning tulemusega 1:1. Hea töö, Peruu!

Pühapäev oli jällegi Kiidose juures projekt nimega: "Kodu korda", sõnaga köögimööbli paigaldus vol.2 Ja ei jõudnud me endid ära imestada ega kiita, kui kenasti kõik kapid seina said. Kogu aeg oli siuke tunne, et kusagil peab nüüd mingi suur kala välja tulema - liiga lihtne ja ilus, et tõsi olla. Viimase, kõige suurema jätsime küll esmaspäevaks, kuna naabrimutt tuli urisema, et pühapäeval ei tohi puurida.

Õhtuks palusin Kiidosel ja Paolal ennast üles vuntsida, et neid välja sööma viia. Sisuliselt viimane õhtu või nii. Panin omale ka lausa triiksärgi selga (ostsin siit, tarvis oli pittu minna millaski). Muljusime head liha ning lüristasime Pisco sauerit peale. Lõpetasime õhtu sigariga loomulikult. Super luks ma ütlen.

Ahjaa, peaaegu unustasin. Täna, esmaspäeval siis oli minu esimene käik juba hommikul vara lennujaama. Mis sinna? Et oma fotoka laadija ja fotokas ära tuua!!! Jaaaa, usu või mitte, kuid eestlaslik jonn seljatas seekord peruuliku ükskõiksuse. Täiesti uskumatu, kuid pärast 4 nädalat jebunnimist, pidevat meilitamist, minu ja Kiidose sõimukõnesid jne on mul olemas uus fotoka laadija. Kusjuures isegi mitte mingi universaal jurakas vaid täpselt sama asi. Heheeeeeee.

Kuna päev oli kenasti alanud, võtsin veel käigupealt ka Lima ligi. Nimelt ma siin kogu aeg räägin Limast. Tegelikult olen ma elanud kogu aeg Mirafloreses, mis on üks linnaosa või nii. Kesklinnas polnud kunagi käinud, kuigi ma olen Limas vast kokku veetnud 2 nädalat kindlasti. Poole tunniga oli purgis. Täpselt nagu iga Ladina-Ameerika linn.

Nonii, nüüd lähen koju. Tarvis kott veel pakkida. Rohkem ülesandeid ei ole. Pole suurt seljakotti juba vast 4 kuud täitsa tühjaks teinud. Huvitav, mida sealt kõike leida võib. Varsti näeme!

Posted by jakokruuse 16:38 Archived in Peru

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.